Amanda Reinhammar

Life is pain Get used to it

Läser lite öp :)

Kategori: Allmänt

Visste du att..

Hunden inte får vara bunden eller sitta i en stängd bur inomhus.

Man får inte förvara sin hund i bur annat än vid transport, träning, tävling eller jakt.

En hund som lämnas inomhus ska rastas minst var sjätte timme.

Det är förbjudet att använda hundhalsband som ger elstötar eller har inåtvända taggar.

Man måste ha tillstånd om man har mer än nio hundar.

Det är inte tillåtet att låta hunden sitta i löplina mer än två timmar åt gången.

Mellan 1 Mars - 20 Augusti får hunden inte springa lös där det finns vilda djur.

Hundar som står i rastgårdar ska rastas på annan plats varje dag.

Sen så ska väl alla förstå att det är äckligt med hund skit. Så plocka upp den efter er!


Min lilla Tequila har jag i en bur vid sängen på natten. För hon känner trygghet då och hon vet att hon ska sova. Och inte lider hon av det? Men allt annat var ganska självklart.



Har nyss lämnat Devin på dagis. Han ska vara där till fyra. Michelle håller jag hemma idag för säkerhets skull. Vilket innebär jag jag kan rå om henne hela dagen :P


Kommentarer

  • Alexandra säger:

    Varför uppdaterar du så sällan???

    2011-05-23 | 22:20:06
    Bloggadress: http://laalexandra.blogg.se/
  • Fläsk-Ella. säger:

    Kul att du hellre skriver om HUNDSKIT än om MIG!

    Jag ska ha en dissa-amanda-vecka nu.

    2011-05-30 | 12:35:03

Kommentera inlägget här: