Amanda Reinhammar

Life is pain Get used to it

Nu kan ni få följa mig när jag kämpar med min viktnedgång!

Kategori: Allmänt

Jag har bestämt mig för att gå ner i vikt!
Som dom flesta vet så födde jag barn för 4 månader sen och kick upp hela 20kg.
Och här ska ni nu få läsa min tuffa resa igenom det här.

Och när jag säger att det blir tufft så menar jag inte på att jag måste röra mig mer, då menar jag min egen lilla diet jag ska ha.

Ni får tycka att jag är knäpp och att jag gör helt fel osv men det här är något jag tror kommer funka bäst för mig!
Jag kommer att skriva varje dag hur mycket jag har rört mig och vad jag har ätit.

så vi börjar idag.

VIKT IDAG 71,7kg

MÅL 60kg

I morse började jag med att göra 100 situps
Har varit på en promenad på 45min
Ikväll avslutar jag med 100 situps till.

Frukost - En banan
Kvällsfika - Lite kräftor

Så ser/kommer dagen att se ut idag.

Så småning om så hoppas jag på att kunna träna mera. Men måste bara få upp orken först!

Kommentarer

  • äm säger:

    du glömde ju lunchen och middagen! :) man måste äta även om man vill gå ner i vikt. Bara man äter RÄTT! annars kämpar man ju dubbelt för att man inte har någon ork :)

    2010-08-13 | 18:02:45
    Bloggadress: http://empersson.blogspot.com
  • tina sköld säger:

    själv väger jag 84 och vill väga 70. :D.Ja det är så svårt att gå ner efter graviditeten:(.överflödet fett.Men jag känner mej ändå rund och go ler.. man ska ju inte se ut som en pinne heller. Om jag får tycka så ser du bra ut.MvhTina

    2010-08-13 | 18:04:11
  • Svar säger:

    Jo det är klart att man ska äta Lunch och middag, Men nu vill jag köra stenhårt till en början så man får en riktig kick start! Och känner jag att jag inte orkar så kommer jag förstås att äta lite till (: Och jag Längtar så mycket tills jag når mitt mål och kan handla kläder som jag vill ha och slippa få panik. Jag vill känna mig nöjd när jag ser min kropp!

    2010-08-13 | 18:35:56
  • tina säger:

    oj shit äter du bara så liiiiiiiiiiiite.trodde du glömt skriva middag lunch

    2010-08-13 | 20:19:29
    Bloggadress: http://tinasnobben.blogg.se/
  • Clara säger:

    Detta är något som fungerar i längden och som du kommer tappa ordentligt på om du mortionerar samtidigt. Efter någon vecka kan du börja äta sallad även på lunchen för kroppen mår bättre av det.



    Frukost: ägg av något slag (stekt, kokt) och té.

    Lunch: Smootie, 1 och 1/2 dl mjölk, en banan och en deciliter hallon eller blåbär.

    Fika: Ta en frukt om du behöver eller en hand OSALTADE cashewnötter.

    Middag: Någon slags sallad med kyckling, kalkon eller tonfisk.

    Kvällsfika: Endast té.



    Se till att skippa ALLT bröd och ALL pasta, makaroner och ris.

    Ät inte heller några onyttigheter som godis, chips, glass, bakelser mm.

    OM du trots allt blir AKUT sugen på sött så ät en eller två rutor 70 %-ig mörk choklad.



    Tycker du att ett ägg är lite till frukost så kan du ta en grape-frukt också, det är typ detsamma som luft. Lycka till!

    2010-08-13 | 23:58:29
    Bloggadress: http://minahjartslag.blogg.se/
  • marika säger:

    Spännande att läsa man vart lite mer motiverad nu när man läste hur du gör.

    Jag gick upp 33 kg, och har 12 kg kvar,måste bara hitta motivationen, kanske ska göra som dig och se hur det går. Lycka till föresten :)

    2010-08-22 | 10:17:09
    Bloggadress: http://annamarika.blogg.se/

Kommentera inlägget här: