Amanda Reinhammar

Life is pain Get used to it

Storasyster

Kategori: Allmänt

Äntligen har Michelle blivit storasyster och hon är inte allt för glad :)
Hon är ganska sur faktis haha sötnosen.
I morse när hon kom in i vårat sovrum och såg att han fortfarande var kvar så börja hon grina
Hon ville inte ens kolla på barnprogram.

Ja en liten pojke blev det som ska heta Devin Emanuel Reinhammar
Förlossningen gick hur bra som helst. Jag fick min första värk runt sju så då gick jag upp och bada i några minuter men dom var så kraftiga och kom tätt in på så jag tog och ringde förlossningen som sa att jag skulle komma in och ringa ambulans om dom vart tätare.

och mycket riktigt så vart dom tätare så ambulansen fick möta upp oss, Vi var ganska nära stan så det var ju inte så långt kvar, När vi kom fram var jag öppen 10 cm men vattnet hade inte gått så dom sprack hål och då tog det inte lång tid innan krystvärkarna kom igång och efter första var han ute. Barnmorskorna hann inte heller med på att det gick så fort. Vi var framma i stan runt kl 20:50 och lilla Devin kom ut kl 21:11
Han vägde 3860g och var 52cm lång
Han är helt underbar!

Lägger ut bilder snart.




Kommentarer

  • Emma säger:

    Gu va kul och vilket fint namn!:) Grattis än en gång!

    2010-04-11 | 16:08:56
    Bloggadress: http://rayandemma.blogg.se/
  • Carina Faxén säger:

    Oj :) du är som gjord Amanda för att föda barn :) Grattis till den lilla parveln :)

    Kram ifrån Tant Carina !

    2010-04-11 | 16:42:41
    Bloggadress: http://www.farmorselma
  • Isabelle säger:

    Så himla kul gumman :) å jätte fint namn. Haha å fort gick de. Måste kännas skönt. Får komma och hälsa på nånting framöver. Puss

    2010-04-11 | 17:58:38
  • Annica säger:

    Grattis till lille Devin. Fint namn.

    Jag är mest imponerad över att du orkar engagera dig i skrivande så snart efter en förlossning. Stark kvinna! Hälsa Michelle att konkurrens kan vara bra. Hon får väl visa upp sin allra bästa sida.



    Annica

    2010-04-11 | 20:52:40
  • Anna säger:

    Grattis till pojken! Jag tror Micke blev lite avis på Peter, eftersom han inte vet hur man gör pojkar;)

    2010-04-11 | 21:14:42
    Bloggadress: http://prinsessandockanoskruttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: